17. desember 2007

17. desember!

I dag er det kun ei lita uke igjen til julaften. Selv ligger jeg temmelig dårlig an med julegavene, men det skal nok ordne seg. Men en ting er jeg sikker på; det er ikke nissen som leverer gaver iallefall. Meg og Vilde kom i dag over en fryktelig internettside. Her snakker vi om en slags julesvindel, der foreldre kan bestille et brev til sitt barn fra nissen. Det er jo helt forferdelig at voksne kan gå så langt i å skulle lure ungene sine. Er du interessert i å ta en titt på denne sida, så finner du den her. Ellers vil jeg få uttrykke min skuffelse og store irritasjon over å ikke klare å finne Rudolf. Aner du ikke hva jeg snakker om, bør du ta en titt på posten for 15. desember.

Jeg kan også melde at sjansen for en hvit jul her i sør, er ganske liten. Hvis vi skal tro VG og Storm Weather Centre iallefall... Men det går jo an å håpe at det fine rimet vi har sett de siste dagene kan holde seg ei uke til. Skulle det imidlertidig ikke være hvitt ute neste mandag, kan vi jo alternativt lage vår egen snø. Og hvordan lage sin egen snø?



  • Mel (eller melis)

  • Såpeskum

  • Kokain

  • Hull (fra en hullemaskin)

  • Støv

  • Bomull

  • Frost fra fryseren

  • Snøspray

  • Hår fra bestemors hode

  • Hvit tråd/garn

  • Flass

  • Putte isbiter i en mikser

  • Strø rundt med hvite blomster

  • Legge hvite duker/laken på bakken

  • Male hvitt

  • Dopapir

  • Isopor

  • Hvite fjær/dun

  • Knuse porselensserviset

  • og noen ville sikkert sagt gaffatape, siden det kan brukes til alt i følge noen...

Dette var mine og Vildes forslag. Har du flere forslag er det bare å komme med dem.

God jul!

5 kommentarer:

Vilde sa...

Jeg går for kokain! Det er den beste måten å bruke det på, som snø!

Vilde sa...

Og forresten var det ikke så vanskelig å finne Rudolf... Fant han alle gangene!

Anonym sa...

Jeg foreslår å tisse ut fra stor høyde i minus grader, å vips så faller det ny gul/hvit snø på bakken!

Anonym sa...

N� er ikke jeg akkurat verdens beste til � lese, men det sto ikke noe om sn�-kanon..

Jeg stemmer for sn�-kanon. Hvis ikke vi f�r lov til � l�ne en av dem p� hovden s� er jo hageslangen eller anders sitt forslag noe som kan brukes s� lenge det er kaldt nok...

Ellers har vi jo det gode gamle popkorn trikset i fra leiras par (hvis noen husker det)..

Vilde sa...

Popkorn glemte vi, det er jo genialt. Heller det enn forslaget til Anders...