6. desember 2006

6. Desember

Det er med stor glede at jeg nå presenterer lista over hvordan si God Jul på andre språk! Dette er jo viktig for at våre nye landsmenn og arbeidere skal føle seg innkludert i vår jul.

Albansk - Gëzuar Krishtlindjet
Armensk - Shenoraavor Nor Dari yev Pari Gaghand
Dansk - Glædelig jul
Engelsk - Merry Christmas (USA) eller Happy Christmas (Storbritannia)
Esperanto - Gajan Kristnaskon
Filippinsk/Tagalog - Maligayang Pasko
Finsk - Hyvää joulua
Fransk - Joyeux Noël
Gresk - Kala Christougena
I
slandsk - Gleðileg jól
Italiensk språk - Buon Natale
Japansk - Merii Kurisumasu
Katalansk - Bon Nadal
Koreansk - Chuk Sung Tan
Mandarin-kinesisk - Kung His Hsin Nien
Rumensk - Sarbatori Fericite
Russisk - S prazdnikom Rozdestva Hristova
Serbo-kroatisk - Cestitamo Bozic
Spansk - Buenas Pascuas (Spania) eller Feliz Navidad (Latin-Amerika)
Svensk - God jul
Tysk - Frohe Weihnachten
Ukrainsk - Srozhdestvom Kristovym

Har noen noe å tilføye?

3 kommentarer:

Ingvill sa...

på setesdalsk er det vel Gao Jol...,?

Vilde sa...

Samisk?? Finner du det er jeg imponert!!

Anonym sa...

haha vittig:P jeg tenkte akkurat å tilføye Setesdalsversjonen, men Ingvill kom meg visst i fokjøpet.. Er ikke så stødig i samisk, dessverre!
Men jeg lurer fælt på hva det heter på ett av stammespråkene i Etiopia??

Ellers må dere ha veldig lykke til i morra, Hilde og Vilde!! Ber om at det går veien;)